fredag 3 augusti 2012

Inga roliga beslut!


Som ni kanske har sett så har det inte varit så stor aktivitet på bloggen den senaste tiden. Det beror på att jag har varit fullt upptagen med att ta hand om Douglas och hans "nya" ideer han fått. Som att skälla mot det mesta i hundväg o när jag försöker korrigera honom har han börjat vilja nypa till mej. Inte kul alls. Han blir så tills sig vid synen av en annan hund kvittar hur nära eller långt ifrån den är så sätter han igång. Jag e som bortblåst, inget godis i världen kan få han att sluta! Han skäller även inomhus nu om han hör en hund skälla ute. Promenaderna är inget nöje...fasar för dom, sååå stressad. Han drar hela tiden så min värk (reumatism) har tilltagit...vet inte vad jag ska göra längre för att få kontakt med honom vid promenaderna. Han har börjat slicka på tapeter o tugga, slickar golv, sånt som han inte gjort innan. Han sover som en stock, men så fort han vaknat sätter han igång. Jag kan säga till honom hur många ggr som helst han gör bara om allt igen. Han vill inte bli upplyft i badkaret mera. Han skäller o visar klart o tydligt att han inte vill bli hanterad. Han som sprang först in på toa innan. Så med allt detta o lite till har det inte funnits mycket ork att blogga. Jag har varit i kontakt med en hundpsykolog som sa att jag skulle fortsätta använda VGW bältet men han drar så i det så nu använder jag stryp annars kan vi inte gå ut alls. Hon sa också att jag skulle börja ge honom Valerina Forte!! Jag bara gapade o sa att det e ett naturmedel för människor, har aldrig hört att man använder det till djur...Finns det någon som har? Berätta gärna om det funkar eller inte. Men som det är nu ger jag inte Douglas nått sånt. Men jag har provat Zylkene, märke ingen skillnad. Finns bara Adaptil kvar att testa.

Men nu sitter man här med ett trött ledsamt hjärta för jag har kontaktat en ny hundpsykolog (gav inte mycket för vad den första sa) hon kan eventuellt hjälpa till och om det skulle behövas hjälpa till med att omplacera honom. Omplacering..jisses jag får en stor klump i magen tung som betong när jag tänker på det, vill ju behålla honom men...mycket svårt beslut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar