fredag 29 juni 2012

Varför?



Som ni ser så får Douglas gärna vara i våra sängar och sova, det blir bara till att dammsuga lite mera.

Ja, rubriken Varför?  Det handlar inte om att få sova i sängen, utan varför ska folk blanda sig i hur man ska fostra sin hund. Och då menar jag inte hundkunniga människor utan folk på gatan som tycker till, som t ex, han ska inte hoppa, han ska inte skälla, du får allt hålla in honom lite hårdare, ha kontroll på din hund, folk som står och medvetet lockar på Douglas för att få igång honom. Vi åker buss, äldre damer sitter o pussar mot honom och ställer sig över honom, vad gör Douglas då....jo hoppar och börjar gny för han vill fram till dom. Då tycker dom det är fel..MEN LÅT MIN HUND VARA I FRED har jag lust och säga till dom. Jag blir riktigt skitförbannad och är sååå trött på alla dessa amatörer. Jag känner min Douglas, låt honom vara. Jag inser dock också att jag måste bli tuffare mot folk och säga ifrån. Men man vill ju inte vara otrevlig men om det handlar om att min hund ska få vara ifred så får jag blir det. Jag frågar alltid om min hund får komma fram till människor eller deras hundar. Det handlar om respekt! En sak till han är bara en 6 månaders valp, full med bus. Det verkar som folk tror att hundar kommer rumsrena och färdig dresserade...neeeeeeej det gör dom inte finns inte på kartan bara. Man måste arbeta och engagera sig i sin hund fostra och älska den. Douglas får hälsa på många hundar och människor...men amatörer håll era kommentarer för er själv, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar